ისტ-ის გამოყენება. ქართულის გაკვეთილი. II კლასი




   გაკვეთილის გეგმა

სოფიო სულთანიშვილი
კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა
II კლასი
2 ოსწავლე
საგანი
ქართული ენა
ჩატარების დრო
24.10. 2019 წ.
თემის სახელწოდება
იაკობ გოგებაშვილის ,, ვანო და ქვევრი“
1.     გაკვეთილის
სასწავლო მიზნები

       ტექსტის წაკითხვა - გააზრება, ძირითადი აზრის გამოტანა, პერსონაჟის დახასიათება, განუვითარდეთ  ჯგუფში მუშაობის უნარ - ჩვევა. მოსწავლეს განუვითარდეს კომპიუტერთან მუშაობის უნარი.
სწავლის შედეგები
განუვითარდებათ  შემოქმედების,  ძიების, კომპიუტერთან მუშაობის უნარ-ჩვევები.
ტექსტის წაკითხვა - გააზრება, ძირითადი აზრის გამოტანა, პერსონაჟის დახასიათება, განუვითარდეთ  ჯგუფში მუშაობის უნარ - ჩვევა.
წინარე ცოდნა
შეუძლიათ ინტერნეტში ინფორმაციის მოძიება, სლაიდების გაკეთებ,  ბეჭვდა
აქვთ ტექსტის  ჩუმი კითხვის გამოცდილება, გააჩნიათ სხვადასხვა სახის სქემებზე, ასევე  ჯგუფური  მუშაობის უნარ-ჩვევები;
კავშირი ე.ს.გ-სთან
ქართ.დაწყ.(I).2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების მოსმენა, წაკითხვა და გაგება - გაანალიზება და გადმოცემა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ამოიცნობს სამეტყველო სიტუაციის ადრესანტს (ვინ ლაპარაკობს), ადრესატს (ვის ელაპარაკებიან) და საუბრის თემას.
·         სვამს/პასუხობს შეკითხვებს მოსმენილ ტექსტთან დაკავშირებით.
·         ტექსტზე დაყრდნობით აახასიათებს პერსონაჟებს.(მათ გარეგნობას, ნიშან-თვისებებს)
ქართ.დაწყ.(I)13. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის მცირე ზომის მარტივი ტექსტების შედგენა ნაცნობ თემატიკაზე.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ადგენს პრაგმატულ ტექსტებს, სათანადოდ აფორმებს მათ მოდელის შინაარსობრივი და სრუქტურულ-კომპოზიციური მახასიათებლების გათვალისწინებით.
·         ადგენს პირადი გამოცდილების ამსახველ ტექსტს მითითებების/დამხმარე საშუალებების გათვალისწინებით.
ქართ.დაწყ.(I).15.  მოსწავლემ უნდა შეძლოს წერის ნაცნობი სტრატეგიების გამოყენება მიზნის შესაბამისად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         საჭიროებისამებრ იყენებს დამხმარე მასალას (მოდელს, მითითებებს, მარტივ გრაფიკულ სქემებს, გეგმას და სხვ.)
ის.ტექნ.დაწყ.2
მოსწავლემ უნდა შეძლოს ისტ-ის ეფექტიანი და უსაფრთხო გამოყენება
  • ეფექტიანად იყენებს კლავიატურას, იაზრებს კლავიშების განლაგებას და მათ ფუნქციებს;
  • ეფექტიანად იყენებს მაუსს/ტაჩპედს, მოხერხებულად იყენებს მის ღილაკებს;
  • ასახელებს სხვადასხვა ციფრულ საშუალებას და საუბრობს მათ დანიშნულებაზე;
  •  ჩართავს და გამორთავს კომპიუტერს შესაბამისი ფუნქციის გამოყენებით, ასევე მოწყობილობის ჩართვა - გამორთვის ღილაკების საშუალებით.




მიმდინარეობა
(აქტივობა და დრო)
აქტივობა I   
ორგანიზება (2წთ)
აქტივობა II (3წთ)
 თემის  და შეფასების რუბრიკის გაცნობა
აქტივობა III (5წთ)
v  მასწავლებელი წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით მოსწავლეებს  უსვამს კითხვებს:
·         ვინ იყო იაკობ გოგებაშვილი?
·         რა დაწერა იაკობ გოგებაშვილმა?
·         რომელიმე შესწავლილ მოთხრობას ხომ ვერ გაიხსენებდით?

მასწავლებელი მოსწავლეებს გაახსენებს იაკობ გოგებაშვილის  შესწავლილ მოთხრობებს.

v  აქტივობა IV(8 წთ)         ( მთელი კლასი)
მასწავლებელი მოსწავლეებს ელექტრონული პრეზენტაციის დახმარებით უკითხავს იაკობ გოგებაშვილის „ვანო და ქვევრს“ . https://drive.google.com/open?id=1lmOxybCFU6tki7j-ZS30ay1sehXHMy-K        
 შემდეგ კი სთხოვს დამოუკიდებლად  წაიკითხონ მოთხრობა  და ფანქრით მონიშნონ გაუგებარი ან ბუნდოვანი სიტყვები;


აქტივობა VI (7წთ)
v  მასწავლებელი მოსწავლეებს  word-ში აძლევს დავალებას. დანართი 1.სთხოვს ინდივიდუალურად შეავსონ  „გმირის რუკა“ -დაახასიათონ ვანო. მოსწავლეები გააკეთებენ დავალების შესრულების შემდეგ აკეთებენ პრეზენტაციას (დანართი N 1)(  1   https://drive.google.com/file/d/1mPss6fDBdKiqNmQj5EF5G2OhuKa4R59A/view?usp=sharing0წთ
                              აქტივობა VII  ) წყვილებში სამუშაო
   საპროგრამო ტექსტის უკეთ   გააზრებისათვის მასწავლებელი აძლევს word-ში დავალებას „ამბის  ჩარჩოს“ რომელსაც მოსწავლეები ავსებენ  მიღებულ ინფორმაციაზე დაყრდნობით.
(დანართი N 4)
დავალება დახატონ ,,ვანო და ქვევრი“  (2წთ)
შეფასება  (3 წთ)



      
შეფასება
განმავითარებელი შეფასების კრიტერიუმები

კრიტერიუმები
საუკეთესო
დამაკმაყოფილებელი

გასაუმჯობესებელი
ტექსტის კითხვა, გაგება/გააზრება
დამოუკიდებლად კითხულობს ტექსტს. სრულყოფილად შეუძლია ტექსტის შინაარსის გადმოცემა, პასუხობს როგორც იმპლიცისტურ, ასევე ექსპლიცისტურ კითხვებს, მსჯელობას ამყარებს არგუმენტებით.
 კითხულობს ტექსტს დამოუკიდებლად. შეუძლია  შინაარსის გადმოცემა, პასუხობს როგორც იმპლიციტურ შეკითხვებს დამოუკიდებლად,  იმპლიციტურ შეკითხვებს კი მასწავლებლის მინიშნებით.
კითხულობს ტექსტს, იგებს წაკითხულს- შეუძლია შინაარსის გაგება და გადმოცემა მასწავლებლის დახმარებით, პასუხობს ზოგიერთ ექსპლიციტურ შეკითხვას.
ჯგუფური მუშაობისას ურთიერთთანამშრომლობისა  და აზრთა გაზიარების უნარი
გააჩნიათ საუკეთესო ურთიერთთანამშრომლობისა და აზრთა გაზიარების უნარი
საკმარისად გააჩნიათ ურთიერთთანამშრომლობისა და აზრთა გაზიარების უნარი
არ გააჩნიათ მოსმენისა და აზრთა გაზიარების უნარი
ლექსიკურ ერთეულებზე მუშაობა
მუშაობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებზე, კონტექსტის მიხედვით იგებს უცხო სიტყვების მნიშვნელობას, ადეკვატურად იყენებს მათ კითხვისას/წერისას
მუშაობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებზე, კონტექსტის მიხედვით ცდილობს გაიგოს  უცხო სიტყვების მნიშვნელობა და გამოიყენოს  კითხვისას/წერისას
მუშაობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებზე , იგებს ზოგიერთი უცხო სიტყვის მნიშვნელობას.
 რესურსები


კომპიუტერი 3
პროექტორი 1
რვეული
საწერკალამი






                                      










დანართი N4.

                                                                                      ამბის ჩარჩო



სათაური

ავტორი

დასაწყისი
მოქმედი პირები
რა მოხდა
დასასრული

1.
2.

1.
2.
3.











მასწავლებლის რეფლექსია



სასწავლო პროცესში ინფორმაციულ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების   გამოყენების რეფლექსია

მე-2 კლასში ჩავატარე გაკვეთილი ისტ-ის გამოყენებით. ჩემი გაკვეთილის მიზანი იყო ტექსტის წაკითხვა - გააზრება, ძირითადი აზრის გამოტანა, პერსონაჟის დახასიათება, განუვითარდეთ  ჯგუფში მუშაობის უნარ - ჩვევა. მოსწავლეს განუვითარდეს კომპიუტერთან მუშაობის უნარი. გაკვეთილის დასაწყისში გავაცანი მოსწავლეს გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკა. გაკვეილი მიმდინარეობდა წინასწარ შედგენილი გეგმის მიხედვით. არ დამჭირდა კორექტირება. ისტ-ის გამოყენებით შესაძლებელია უფრო მდიდარი, მრავალფეროვანი სასწავლო მასალის შექმნა და გამოყენება, მისი საშუალებით შესაძლებელია სასწავლო შინაარსი გავხადოთ უფრო საინტერესო. მოსწავლე თვითონაა ჩართული და არის აქტიური მონაწილე ამ დროს, რაც უღვიძებს მოტივაციას და მობილიზებულია სასწავლო მასალაზე. სწორედ ასეთი მიდგომით დაგეგმილი  გაკვეთილი ავითარებს  მოსწავლის მაღალ სააზროვნო უნარებს. მოსწავლეებს გაუჭირდა ბეჭვდა. შემდგომში დავგეგმავ ისეთ აქტივობებს, სადაც მოსწავლებს ხშირად ექნება word-ში  ექნება სამუშაო. გაკვეთილი კითხვა- პასუხის რეჟიმში მიდიოდა. შემდეგ მოსწავლეებს ვაჩვენე  ,, ვანო და ქვევრი“, ინდივიდუალურად შეავსეს word-ში ,,გმირის რუკა“, შემდეგ წყვილში სამუშაოდ მივეცი word-ში  ,,ამბის ჩარჩო“ .

სასწავლო პროცესში ჩემ მიერ გამოყენებული რესურსების შედეგად გაიზარდა მოსწავლეთა ჩართულობა, მოტივაცია და ინტერესი შესასწავლი საკითხების მიმართ.


No comments:

Post a Comment