ისტ-ის გამოყენება საგაკვეთილო პროცესში
საგანი: ბუნებისმეტყველება
კლასი:  Vკლასი


გაკვეთილის თემა
ინფორმაციულ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებით განხორციელებული აქტივობები
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
მიმართულება:
ზეპირმეტყველება.
 კითხვა

,, გარემოსთან შეგუება. სითბოს სიყვარული“





·         მოსწავლეებისათვის   PoverPoint-ით  caccioppoli-ის ანიმაციების  დახმარებით შექმნილი გაკვეთილის თემის შესაბამისი ელექტრონული  პრეზენტაციის სითბოს სიყვარულის წარდგენა.


·         მოსწავლეებისათვის   PoverPoint-ით  caccioppoli-ის ანიმაციების  დახმარებით შექმნილი დავალების ჩვენება. უნდა დაასახელონ რითი განსხვავდებიან.


 მასწავლებლის მიერ word-ში შედგენილ დავალება  N 1 შესრულება: დააჯგუფე ორგანიზმები გვალვაამტანი და ტენისმოყვარული სახეობების მიხედვით


·         უპირველეს ყოვლისა ისტის გამოყენებისას მოსწავლეებს ვაძლევ მკაფიო და ზუსტ ინსტრუქციებს დავალების შესახებ.

·         დავალებების შესრულების პროცესში ვაკვირდები მოსწავლეებს და ვაძლევ შესაბამის მითითებს, რათა არ გაცდნენ დავალების ჩარჩმო


დავ 2    მოსწავლეები  მოიძევენ დამატებით ინფორმაციას  ინტერნეტში უდაბნოში გავრცელებულ ბინადარ ცხოველებზე და გავრცელებულ მცენარეებზე.
ბუნ. V.2  მოსწავლემ უნდა შეძლოს ორგანიზმებისათვის შეგუებულობების მნიშვნელობაზე მსჯელობა.

·         აკავშირებს ორგანიზმების გარეგნულ ნიშან-თვისებებს  გარემოსთან და  ასაბუთებს მათ მნიშვნელობას გარემოსთან შეგუების თვალსაზრისით 



ის.ტექნ.დაწყ.2
მოსწავლემ უნდა შეძლოს ისტ-ისეფექტიანიდაუსაფრთხოგამოყენება

Ø  ეფექტიანად იყენებს კლავიატურას, იაზრებს კლავიშების განლაგებას და მათ ფუნქციებს;
Ø  ეფექტიანად იყენებს მაუსს/ტაჩპედს, მოხერხებულად იყენებს მის ღილაკებს;
Ø  ასახელებს სხვადასხვა ციფრულ საშუალებას და საუბრობს მათ დანიშნულებაზე;
Ø  ჩართავს და გამორთავს კომპიუტერს შესაბამისი ფუნქციის გამოყენებით, ასევე მოწყობილობის ჩართვა-გამორთვის ღილაკების საშუალებით.












დავალება1

დააჯგუფე ორგანიზმები გვალვაამტანი და ტენისმოყვარული სახეობების მიხედვით

აქლემი, თახვი, პინგვინი, კაკტუსი, დუმფარა, ლოკოკინა, ხვლიკი, ჟირაფი, თევზი.

              გვალვაამტანი ტენისმოყვარული









 პრეზენტაცია
https://drive.google.com/file/d/1-8QoXvDhACsU2fgK3yXVUVG9K44I9TId/view?usp=sharing





 

სემესტრის განმავლობაში ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება სასწავლო პროცესში


გამოყენების რეფლექსია





ბუნებისმეტყველების პედაგოგი - სოფიო სულთანიშვილი


თემა: სითბოს სიყვარული




სწავლების საფეხური: დაწყებითი, V კლასი



მოსწავლეთა რაოდენობა: 3



მისაღწევი შედეგები ესგ-ის მიხედვით:

ბუნ. დაწყ.V. 1 მოსწავლემ უნდაშეძლოს პრაქტიკულ აქტივობებში მონაწილეობა და კვლევითი უნარების დემოსტრირება

ბუნ. დაწყ.V.2  მოსწავლემ უნდა შეძლოს ორგანიზმებისათვის შეგუებულობების მნიშვნელობაზე მსჯელობა.





    ის.ტექნ.დაწყ.2

მოსწავლემ უნდა შეძლოს ისტ-ის ეფექტიანი და უსაფრთხო გამოყენება

  • ეფექტიანად იყენებს კლავიატურას, იაზრებს კლავიშების განლაგებას და მათ ფუნქციებს;
  • ეფექტიანად იყენებს მაუსს/ტაჩპედს, მოხერხებულად იყენებს მის ღილაკებს;
  • ასახელებს სხვადასხვა ციფრულ საშუალებას და საუბრობს მათ დანიშნულებაზე;
  •  ჩართავს და გამორთავს კომპიუტერს შესაბამისი ფუნქციის გამოყენებით, ასევე მოწყობილობის ჩართვა - გამორთვის ღილაკების საშუალებით.



აქტივობა N 1
მასწავლებლის ინტერაქტიული მინილექცია, მოსწავლეებისათვის   PoverPoint-ში  caccioppoli-ის ანიმაციების  დახმარებით შექმნილი გაკვეთილის თემის შესაბამისი ელექტრონული  პრეზენტაციის „სითბოს სიყვარული“- წარდგენა.





 აქტივობა N 2
 მასწავლებლის მიერ word-ში შედგენილ დავალება  N 1 შესრულება: დააჯგუფე ორგანიზმები გვალვაამტანი და ტენისმოყვარული სახეობების მიხედვით



აქტივობა N 3  

 მოსწავლეები  მოიძევენ დამატებით ინფორმაციას უდაბნოში გავრცელებულ ბინადარ ცხოველებზე და გავრცელებულ მცენარეებზე.
https://drive.google.com/file/d/1sHOdpRSIQ68hsxF2yBzDTfbjxKRLKu-x/view?usp=sharing




            მე-5 კლასასში ჩავატარე გაკვეთილი ისტ-ის გამოყენებით. ჩემს მიერ წარმოდგენილი გაკვეთილის გეგმა მოიცავს ისტ-ის მოსწავლის მაღალ სააზროვნო უნარებს. გამოყენებას. აღქმადი რესურსის მიწოდება მოსწავლეებისათვის, ასევე მოსწავლეების მიერ მოძიებული ვიზუალური თუ ინტელექტვალური მასალის წარდგენას. ასე დაგეგმილი გაკვეთილი ავითარებსგაკვეთილის დასაწყისში გავაცანი მოსწავლეს გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკა. გაკვეილი მიმდინარეობდა წინასწარ შედგენილი გეგმის მიხედვით. არ დამჭირდა კორექტირება. ჩემი მიზანი იყო მოსწავლეს ცხრილის მიხედვით განერჩია გვალვაამტანი და ტენისმოყვარული მცენარეები და ცხოველები ერთმანეთისგან. პრეზენტაცია გავაკეთე PoverPoint-ში უდაბნში გავრცელებულ მცენარებს და ცხოველებზე. ყურადღება გავამახვილე მათ თავისებურებებზე.. შემდეგ ინტერნეტ სივრცეში მოსწავლეებმა მოიძიეს დამატებით ათთვის მნიშვნელოვანი ინფორმაცია  უდაბნოში გავრცელებულ ცხოველებზე და მცენარეებზე.მოსწავლეს კითხვის დასმის ფორმურირება გაუჭირდა. მოსწავლეებ გაუჭირდათ სასურველი ინფორმაციის  მოსაძიებლად სწორად კითხვის ფორმურირება. დავგეგმავ ისეთ აქტივობებს, რომლებიც შემდეგში ხელს შეუწყობს კომუნიკაციის უნარების განვითარებას.

              ასეთი გაკვეთილი აქტიურად რთავს მოსწავლეებს საგაკვეთილო პროცესში, ხელს უწყობს როგორც შესწავლილი მასალის გამეორებას, ასევე ახალი მასალის დამახსოვრებას, ცოდნის განმტკიცებას. აქტიურად ხდება ისტ-ის გამოყენება, რაც ხელს უწყობს გამჭოლი კომპეტენციების განვითარებას.

                                  

         მისი გამოყენებით ყოველთვის სასურველ შედეგზე გავდივართ. ისტ-ი საშუალებას აძლევს პედაგოგს საგაკვეთილო პროცესი გახადოს ინოვაციური და შემოქმედებითი, მისი მეშვეობით  მოსწავლეები მოტივირებულნი, ინტერესიანი და წარმატებაზე ორიენტირებულები არიან.

სასწავლო პროცესში ჩემ მიერ გამოყენებული რესურსების შედეგად გაიზარდა მოსწავლეთა ჩართულობა, მოტივაცია და ინტერესი შესასწავლი საკითხების მიმართ. მოსწავლეები იმდენად ინტერესდებიან ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ჩართვით სასწავლო პროცესში, რომ  სურვილს გამოთქვამენ თავად მოიძიონ მასალები და გაკვეთილები მოძიებული მასალით გაამდიდრონ.  














No comments:

Post a Comment